• Login
    View Item 
    •   Plemochoe Home
    • PhD Theses / Διδακτορικές Διατριβές
    • School of Humanities, Social and Education Sciences
    • Department of Education Sciences
    • Education Sciences (PhD) / Επιστήμες της Αγωγής (PhD)
    • View Item
    •   Plemochoe Home
    • PhD Theses / Διδακτορικές Διατριβές
    • School of Humanities, Social and Education Sciences
    • Department of Education Sciences
    • Education Sciences (PhD) / Επιστήμες της Αγωγής (PhD)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of PlemochoeCommunities & CollectionsTitlesAuthorsBy Issue DateSubjectsThis CollectionTitlesAuthorsBy Issue DateSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Σχέσεις σχολείου και οικογενειών με παιδιά με αναπηρίες στην Κύπρο: Διερευνώντας τους άξονες του κοινωνικοοικονομικού υπoβάθρου και της αναπηρίας

    Thumbnail
    View/Open
    Διδακτορική Διατριβή (1.834Mb)
    Date
    2021-01-21
    Author
    Κόκκινος, Αλέξης
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η επιρροή των οικογενειών στην «αρένα» της εκπαίδευσης φαίνεται να συνδέεται σημαντικά με το κοινωνικοοικονομικό τους υπόβαθρο. Ωστόσο, εντοπίζεται ένα ερευνητικό κενό σχετικά με τον ρόλο του κοινωνικοοικονομικού υποβάθρου στις δυνατότητες των οικογενειών με παιδιά με αναπηρίες για αντιμετώπιση των αναπηροποιητικών εμποδίων που συναντούν στο πεδίο της εκπαίδευσης. Ο σκοπός της έρευνας είναι να κατανοηθούν οι σχέσεις σχολείου και οικογενειών με παιδιά με αναπηρίες μέσα από τις προοπτικές των ιδίων των οικογενειών στη βάση του κοινωνικοοικονομικού τους υποβάθρου, εφαρμόζοντας συνδυαστικά τη θεωρία των κεφαλαίων και την έννοια του μισαναπηρισμού. Για τον σκοπό της έρευνας διεξήχθησαν συνεντεύξεις με γονείς, εκπαιδευτικούς/λειτουργούς και παιδιά. Τα ευρήματα κατέδειξαν πως η σχολική εμπλοκή των οικογενειών εκτυλισσόταν σε τρία υπό-πεδία, δηλαδή στις Επαρχιακές Επιτροπές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, στις Σχολικές Εφορείες και στα σχολεία φοίτησης των παιδιών. Παράλληλα, αναδείχθηκε το φαινόμενο του «εκπαιδευτικού μισαναπηρισμού» το οποίο απευθύνεται στα αναπηροποιητικά εμπόδια που συναντώνται στην εκπαίδευση προς τα παιδιά με αναπηρίες, τα οποία δύνανται να περιορίσουν τη σχολική τους ευημερία και τις μαθησιακές τους δυνατότητες ή ευκαιρίες, με έμμεσες ή άμεσες ψυχοσυναισθηματικές επιπτώσεις στα παιδιά και τις οικογένειές τους. Οι ικανότητες των γονέων για αντιμετώπιση φαινομένων μισαναπηρισμού φάνηκε να εξαρτώνται σημαντικά από τις δυνατότητές τους για ενεργοποίηση κοινωνικού, πολιτισμικού και οικονομικού κεφαλαίου κατά τη σχολική τους εμπλοκή. Η ενεργοποίηση των πιο πάνω μορφών κεφαλαίου ήταν συχνότερη στις οικογένειες μεσαίας τάξης και σχετικά απούσα στους γονείς εργατικής τάξης, στοιχείο το οποίο καταδεικνύει ταξικές διάφορες στις δυνατότητες αντιμετώπισης καταστάσεων μισαναπηρισμού. Βάσει των ευρημάτων της έρευνας διατυπώνονται προτάσεις διαμόρφωσης πολιτικών και εισηγήσεις για μελλοντικές έρευνες.
    URI
    https://repo.euc.ac.cy/handle/123456789/2234
    Collections
    • Education Sciences (PhD) / Επιστήμες της Αγωγής (PhD)

    entitlement

    Contact us

    Tel: +357 22 713000
    Fax: +357 22 662051
    Use contact form

    Find us

    European University Cyprus
    6, Diogenis Str., Engomi,
    P.O. Box: 22006, 1516 Nicosia-Cyprus
    View location map

    Connect with us

    Send your request to us

    Request Info
     
    • Contact us
    • Find us
    • Connect with us
    • Request Info
    © 2017 European University Cyprus, All Rights Reserved