Διερεύνηση των στάσεων και των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αλμωπίας αναφορικά με τη βιωματική μάθηση σε παιδιά με δυσλεξία.
Abstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις στάσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του δήμου Αλμωπίας ως προς την εφαρμογή της βιωματικής μάθησης σε μαθητές με δυσλεξία. Για την διερεύνηση του παραπάνω σκοπού επιλέχθηκε η ποιοτική έρευνα ως η καταλληλότερη. Αρχικά, διεξήχθησαν 15 ημιδομημένες συνεντεύξεις σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Αλμωπίας. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε κωδικοποίηση και ανάλυση των αποτελεσμάτων. Από τα δεδομένα της έρευνας διαφάνηκε ότι οι
εκπαιδευτικοί έχουν διαμορφώσει θετική στάση αναφορικά με την εφαρμογή βιωματικής μάθησης σε μαθητές με δυσλεξία. Επιπλέον, οι ίδιοι αναγνωρίζουν τα οφέλη της βιωματικής μάθησης, τόσο στους ίδιους όσο και στους μαθητές. Ακόμη, οι συμμετέχοντες παραδέχονται τη θετική επίδραση που έχει η βιωματική μέθοδος στη συνεργασία των ίδιων με τους γονείς των μαθητών αλλά και στο άνοιγμα του σχολείου προς την κοινωνία. Επιπροσθέτως, τα εμπόδια τα οποία αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί αφορούν κυρίως την ανεπαρκή επιμόρφωση που έχουν οι ίδιοι, την
έλλειψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού αλλά και τον περιορισμένο διδακτικό χρόνο.